MİSYONUMUZ (ÖZGÖREV):
Bölümümüz bilimsel bilgi üretmek ve eğitim vermek amacıyla kurulmuştur. Misyonumuz;
Eğitim alanında; sürdürülebilir yaşam ve kalkınma için çevrenin planlanmasında görev üstlenebilecek, coğrafi teknolojileri kullanabilecek meslek üyeleri ve eğitim öğretim kurumları için öğretmenler yetiştirmektir.
İş hayatında; günümüz coğrafi problemleri anlayabilecek ve ilgili sektörlere (iklim, çevre, su yönetimi, mekânsal veri üretimi, mekânsal veri analizi, jeopolitik, bölgesel planlama vb.) katkı sağlayabilecek meslek elemanı (coğrafyacı), teknik işçi (analist vd.) ve vasıflı işçiler (arazi vb. hizmet sektörü işçileri) yetiştirmektir.
Bilim alanında; Coğrafya ile ilgi teorik ve pratik alanlarda ülkemize ve insanlığa bilgi üretmek ürettiğimiz bilginin coğrafi problemlerin çözümünde kullanılması için çalışmaktayız.
Bölümümüz 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında 415 lisans, 64 yükseklisans ve 12 doktora öğrencisiyle birlikte eğitim faaliyetlerini yürütmektedir. Tüm dünyada Coğrafya bilimine olan ilginin her geçen gün arttığı düşünüldüğünde bölümümüz, Türkiye'de eğitim görmek isteyen gençlere önemli bir fırsat sunmaktadır.
VİZYONUMUZ (ÖZGÖRÜŞ):
Ulusal ve uluslararası alanda, coğrafya biliminin gelişimine katkıda bulunan, yenilikçi ve öncü bir bölüm olmak.
Bu vizyonu gerçekleştirmek için:
Coğrafya biliminin temel ilkelerini ve kavramlarını öğrencilere kazandırmak.
Fiziki ve beşeri coğrafya alanlarında araştırma ve problem çözme becerilerini geliştirmek.
Coğrafi bilgi sistemleri ve uzaktan algılama gibi modern coğrafi teknolojileri kullanma becerilerini kazandırmak.
Eleştirel düşünme, iletişim ve takım çalışması gibi temel becerilerini geliştirmek.
Sürdürülebilir kalkınma, küresel değişim ve risk yönetimi gibi güncel coğrafi sorunlara çözümler üretmek.
Ulusal ve uluslararası alandaki diğer coğrafya bölümleri ve kuruluşlarla iş birliği yapmak.
Coğrafya biliminin toplumda daha iyi anlaşılması için çalışmalar yapmak.
Bu vizyon doğrultusunda, bölümümüz:
Lisans ve lisansüstü programlarda en yüksek kalitede eğitim vererek, coğrafya biliminin ilerlemesine katkıda bulunmaktadır/bulunacaktır.
Araştırma ve yayın faaliyetlerini teşvik ederek, coğrafi bilgi üretimini arttırmaktadır/artıracaktır.
Toplumla etkileşimi ve iş birliğini geliştirerek, coğrafya biliminin toplumda daha iyi anlaşılmasını sağlamaktadır/sağlayacaktır.
Bölümümüz, bu vizyonu gerçekleştirmek için tüm imkanlarını seferber etmektedir.
HEDEFLERİMİZ (AMAÇLARIMIZ):
Dünyanın ve Türkiye'nin fiziksel, sosyal, kültürel, politik ve ekonomik özelliklerini aktarmak ve öğrencilerin bu konulara ilişkin temel analiz ve sentez (çözümleme ve bireşim) çalışmalarını yapabilmelerini sağlamaktır. Bu kapsamda öğrencileri bilimsel bilgi ve araştırma yöntemleriyle donatarak onların çağdaş yöntemlerle günümüz sorunlarına çözümler üretebilecek seviyede eğitim almalarını amaçlamaktadır. Bölümümüz öğrencilerini geçmişten günümüze değişen doğal ve beşeri ortam koşullarında değişim ve bu değişimde ortaya çıkan problemleri ortaya koyma ve çözüm üretme noktasında uzman olarak yetiştirme hedefindedir. Bu hedef doğrultusunda Lisans Programımızın öğretim amaçları;
Akademik Kariyer ve Bilimsel Üretim: Mezunlarımızın, coğrafya ile ilgilil disiplinlerde lisansüstü eğitim programlarına devam ederek bilimsel araştırma süreçlerini yürütebilen; ulusal ve uluslararası düzeyde bilgi üreterek akademik dünyada veya akademisyen olarak kariyer yapabilen bireyler olmalarını sağlamak.
- Dayanak: Bu amaç, programın mezunlarını "akademik karirlerinde başarılı olmalarını", "bilimsel araştırma ve iletişim becerileri" ile donatmayı ve "uzmanlaşmış eğitimci ve araştırmacı yetiştirme" hedeflerinden türetilmiştir. Mezunların lisansüstü programlara başvurma hakkı da bu amacı desteklemektedir.
Kamu ve Özel Sektörde Mekânsal Çözüm Uzmanlığı Mezunlarımızın, kamu kurumları (Bakanlıklar, Belediyeler, AFAD vb.) veya özel sektör kuruluşlarında (planlama, enerji, CBS, gayrimenkul vb.); coğrafi bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak mekânsal verileri analiz eden, doğal kaynak yönetimi, çevre sorunları, bölgesel kalkınma ve afet yönetimi gibi alanlarda sürdürülebilir çözümler üreten ve projeler uygulayan uzman coğrafyacılar veya analistler olarak görev almalarını sağlamak.
- Dayanak: Bu amaç, mezunların "kamu, özel sektör, sivil toplum kuruluşları" gibi çeşitli sektörlerde başarılı olmalarını sağlama, "mekansal verileri yorumlayabilme ve çevre sorunlarına sürdürülebilir çözümler geliştirebilme yeteneği" kazandırma ve onları "çok yönlü ve yetkin coğrafyacılar olarak istihdam edilebilir nitelikte donatma" hedeflerine dayanmaktadır. "Mezun İstihdam Olanakları" ve "İş hayatında" başlıkları altında listelenen kariyer alanları bu amacın temelini oluşturur
Yetkin Coğrafya Eğitimciliği Mezunlarımızın, gerekli pedagojik formasyon eğitimini alarak, coğrafya biliminin temel ilkelerini, güncel yaklaşımlarını ve bütüncül bakış açısını Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı veya özel öğretim kurumlarında görev alarak gelecek nesillere etkili bir şekilde aktaran, yetkin Coğrafya Öğretmenleri olarak kariyerlerine devam etmelerini sağlamak.
- Dayanak: Bu amaç, programın "uzmanlaşmış eğitimci ... yetiştirme" hedefi ile "Eğitim Sektörü" başlığı altında belirtilen "Coğrafya Öğretmeni olarak görev yapabilirler" istihdam olanağına doğrudan dayanmaktadır.
Ek olarak:
Bölümümüz, coğrafya biliminin farklı alt dallarında uzmanlaşmış akademisyenlerden oluşmaktadır. Modern laboratuvarlar ve araştırma imkanlarına sahiptir.
Bölümümüzde, yurt dışındaki coğrafya bölümleri ile öğrenci ve öğretim üyesi değişim programları yürütmektedir. Bölümümüz, coğrafya bilimine ilgi duyan ve bu alanda başarılı olmak isteyen tüm öğrencileri aramızda görmekten mutluluk duyar.